A K C E    2 0 0 9
prodloužený víkend

Osadní čarodějnice v Dolní Světlé

Zápis (autor Selda)
V pátek jsme se sešli dopoledne na Libereckém nádraží ve složení Já, Lamička, Andrea, Honzík, Lotka, Barča, Dominika, Falco a Bobo. Vláček nás odvezl do Jablonného v Podještědí, kde už čekali Miki, Jirka, Kikina a Milan. Byl tam i Jeník, který odvezl Falca, Bobo a batohy autem. Od nádraží jsme vyrazili po staré zrušené železniční trati směrem na Cvikov. Trať vedla chvilku po loukách, chvilku lesem a někde jsme dokonce museli zdolávat potok. Kousek před Cvikovem jsme odbočili vpravo a přímým směrem přes pastviny, na kterých jsme chvilku pozorovali malá telátka, jsme se po třech kiláčkách vynořili v Kunraticích. Tam nás velmi příjemně překvapila místní občerstvovací stanice, kde nikdo z nás neodolal sladkému nanuku. Kolem čtvrté jsme došli do Mařenic. Tam jsem zavolal do tábora a po půl hodince si pro nás přijel Jeník. V táboře na nás už čekali Martin, Falco, Bobo, Brblavka a Heřmína. Večer jsme slavnostně upálili čarodějnici a kolem desáté šli spinkat. V sobotu ráno po snídani jsme se vypravili na krátký výlet do Německa na Skalní město. Po cestě jsme každou chvilku zastavovali a hráli různé hry. Po příchodu do tábora kolem druhé byl oběd. Po obědě vypukla vodní válka, které se účastnily pouze děti. Kolem třetí přijeli Kýsa, Jana a Bodyšák. Odpoledne vypukla Kuličkyjáda o hodnotné ceny. Večer u ohýnku jsme upálili druhou čarodějnici a hráli na kytary, kolem jedenácté šly děti spát. V neděli po budíčku jsme začali pomalu balit a uklízet. Po úspěšném dobalení jsme se šli podívat na Krkavčí kameny. Po návratu byl oběd a po obědě jsme se začali pomalu rozjíždět domů.

Vedoucí akce: Jaroslav Selda Šrajbr
Fotky (foto Selda)

Dolní Světlá - osadní čarodějnice Dolní Světlá - osadní čarodějnice Dolní Světlá - osadní čarodějnice Dolní Světlá - osadní čarodějnice Dolní Světlá - osadní čarodějnice Dolní Světlá - osadní čarodějnice Dolní Světlá - osadní čarodějnice Dolní Světlá - osadní čarodějnice Dolní Světlá - osadní čarodějnice Dolní Světlá - osadní čarodějnice Dolní Světlá - osadní čarodějnice Dolní Světlá - osadní čarodějnice Dolní Světlá - osadní čarodějnice

• Selda
    prodloužený víkend

93. výročí protržení přehrady na Bílé Desné

Zápis (autor Selda)
    V pátek jsme se sešli na nádraží v hojném počtu ... Selda, Lamička, Standa, Ája, Apolénka, Vermacht a Zuzka. Po zakoupení jízdenek jsme se vydali vlakem směr Dolní Smržovka. Ve velkoměstě Jablonci se k nám nalodili ještě Klíště, Honzík a Barča. Po vystoupení z lokálky jsme začali ťapat směr základna T.O. Modrá Hvězda. Problém byl ovšem v tom, že nikdo nevěděl, kde to je. Znali jsme jenom popis od Jeníka, ale nikdo si ho neopsal. Chvilku jsme sice bloudili ve Smržovce, ale asi za necelou hoďku a půl jsme stáli před docela pěknou chatou, jenom s jinou barvou na střeše Nikdo tam na nás nečekal, tak jsme začali připravovat oheň, jelikož se začalo stmívat. Během pár minut jsme zaslechli auto a v něm přijel Jeňík s tím, že je hrozně naložený a nemohl vyjet kopec, tak musel vyložit Brblavku a Liduš pod kopcem. Vyložili jsme auto a Jňk se pro ně vracel. Přijel o něco déle, protože naše drahé kuchařky se vydaly do neznámých lesů a trošku hodily kufra. Večer jsme poseděli u ohníčku a kolem hodiny duchů šli na kutě.

V sobotu jsme se probudili do slunečného a teplého rána. Dali jsme snídani a vyrazili na celodenní výlet. Po seběhnutí bobovokolařské dráhy jsme stihli vlak v Dolním Polubném. Poté náš výlet pokračoval podél vodopádů, kde jsme dali malou pauzu a na přehradu Souš (vodopády byly úchvatné). Ze Souše nás čekala cesta neznámým terénem po lesních a zvířecích cestičkách přes potoky směr Protrženka. Na Protržence na nás čekal Falco s Bobo, kteří tam měli malou výstavu starých fotek přehrady a táborů na ní. Na dně přehrady jsme vyhrabali papání a pořádně jsme se nacpali. Jakmile jsme nabrali sílu tak nás čekala poslední část naší poutě a to přes Mariánky do Albrechtic v J. H. V Albrechticích nás čekalo malé kufrování, protože někteří neuměj chodit po značkách . Kolem páté jsme se ocitli pod krásným kopcem Špičák. Rozhodli jsme se (Selda a Jeník), že ho pokoříme. Cesta nahoru byla hrozná, ale stálo to za to. Na Špičáku na nás čekalo sladké občerstvení a překvapení v podobě Jirky s Natašou (Penzion Celnice). // nebyla to náhodou Dagmara s tím svým ? - pozn. webmastera // Z posledních sil jsme zdolali 80-100 schodů a stanuli na rozhledně s krásným výhledem na Jizerky a Krkonoše. Za stmívání jsme dolezli na základnu, kde nás už očekávaly kuchařky s výbornýma kuřátkama. Večer jsme udělali ohýnek a pomalu uťapaný odcházeli spát. V neděli jsme vstávali o něco déle a po snídani se hrály různé venkovní hry. K obědu byl perfektní gulášek a po něm nás čekalo smutné balení a odchod na vlak. Nikomu se domů moc nechtělo, protože celý víkend stál za to a hlavně nám konečně vyšlo PERFEKTNÍ POČASÍ.

Ahoj na posledním táboráku Selda.

Vedoucí akce: Honza Jeňýk Rubeš
    Fotky (foto Selda)

93. výročí protržení přehrady na Bílé Desné 93. výročí protržení přehrady na Bílé Desné 93. výročí protržení přehrady na Bílé Desné 93. výročí protržení přehrady na Bílé Desné 93. výročí protržení přehrady na Bílé Desné 93. výročí protržení přehrady na Bílé Desné 93. výročí protržení přehrady na Bílé Desné 93. výročí protržení přehrady na Bílé Desné 93. výročí protržení přehrady na Bílé Desné 93. výročí protržení přehrady na Bílé Desné 93. výročí protržení přehrady na Bílé Desné 93. výročí protržení přehrady na Bílé Desné 93. výročí protržení přehrady na Bílé Desné 93. výročí protržení přehrady na Bílé Desné 93. výročí protržení přehrady na Bílé Desné 93. výročí protržení přehrady na Bílé Desné 93. výročí protržení přehrady na Bílé Desné 93. výročí protržení přehrady na Bílé Desné 93. výročí protržení přehrady na Bílé Desné 93. výročí protržení přehrady na Bílé Desné 93. výročí protržení přehrady na Bílé Desné 93. výročí protržení přehrady na Bílé Desné 93. výročí protržení přehrady na Bílé Desné 93. výročí protržení přehrady na Bílé Desné 93. výročí protržení přehrady na Bílé Desné

• Jeňýk

Poslední táborák roku 2009
    poznávací akce

Zápis autor Ája
    Nastal 6. listopad 2009 den, kdy jsme společně s našimi dětmi odjížděli na víkend do Spálova. Sraz na nádraží byl naplánován na 17:00, hodinu před odjezdem, kvůli případným komplikacím. Já jsem na nádraží přijela v půl šesté, všichni (Roman, Vermacht, Lotka, Bára, Selda, Danča a Honzík Ed.) už zde byli a čekali až vyrazíme. Kolem šesté jsme již seděli ve vlaku směr Pardubice. Vlakem jsme jeli asi hodinu, během jízdy se děti zabavily slovním fotbalem. Do Spálova jsme dorazili za tmy, tam už na nás čekal Jeník s Brblou a Halaburdou. Kolem půl osmé jsme dorazili na chatu a děcka se šla hned ubytovat. Každý povečeřel hamání z domova, pak jsem si s nimi udělala „ČERNOU HODINKU“, kde se vyprávěly horory a nakonec se šlo chrupkat. Druhý den ráno jsme podnikli výlet do Semil. Po snídani jsme vyrazili na vlak, kterým jsme přijeli na místo. V plánu byla návštěva a prostudování Riegrovy stezky. Počasí bylo příznivé, sice sluníčko nesvítilo ale ani nepršelo. Riegrova stezka byla velmi poučná, měla několik zastávek. Poobědvali jsme venku v zařízení jménem Pěšorest, který se nachází na stezce. Když jsme se vrátili začalo se připravovat dřevo na táborák. Zápalili jsme „poslední oheň“ než začne zima a opékali buřty. Také jsme s Jardou ukazali dětem starou dobrotu „pečené jablko“. Jablek bylo málo, a proto Roman s Vermachtem doběhli k blízkým jabloním pro zásoby. U ohně se také vyhlížely kolemjedoucí vlaky a když nějaký projel, všichni jsme mávali. Po tom všem se v chatě hrála hra, kterou pro děti připravil Jarda, bylo to „Riskuj“ s tématy vztahující se k táboru 2009, Riegrově stezce, výletu atd. otázky děti překvapily a my dospělí se bavili jejich odpověďmi. Jelikož jsme byli unaveni denním programem, kolem půlnoci jsme usnuli jako dudci. V neděli ráno jsme se probudili v 9:00, po snězení vánočky s marmeládou jsme se chystali na prohlídku místní hydroelektrárny. Tam jsme se však nedostali, protože prohlídka nebyla domluvená. Se sklopenou hlavou jsme se vrátili zpět na chatu. Pak už jen probíhalo balení a úklid chaty. Měli jsme ovšemi vzácnou návštěvu v  podobě Jeníka, Heřmíny a malé Terezky. Když byly všechny děti sbalené včetně mě a Jardy, vydali jsme se na vlak. Cesta domů byla trochu potažena suknem smutku nad skončeným víkendem a nastávajícím pracovním týdnem. V Liberci jsme všechny děti úspěšně odevzdali a budeme se na ně těšit na příští akci.

Vedoucí akce: Jaroslav Selda Šrajbr
    Fotky -- zatím nejsou --

Spálov - poslední táborák roku 2009 Spálov - poslední táborák roku 2009 Spálov - poslední táborák roku 2009 Spálov - poslední táborák roku 2009 Spálov - poslední táborák roku 2009 Spálov - poslední táborák roku 2009 Spálov - poslední táborák roku 2009 Spálov - poslední táborák roku 2009 Spálov - poslední táborák roku 2009 Spálov - poslední táborák roku 2009 Spálov - poslední táborák roku 2009 Spálov - poslední táborák roku 2009 Spálov - poslední táborák roku 2009

• Šrajbr Jarda "Selda"

Tomanka

Zápis autor Marcel Schwarz
    Celý víkend v kostce:

Pátek: Sraz na vlakovém nádraží Liberec v 17:30…. Poté odjezd vlakem směr Smržovka a přestup do vlaku směrem do Josefova Dolu…. Po příjezdu jsme měli co dělat abychom rozhýbali ty ztuhlé zadečky z vlaku…. po opravdu náročné jeden a půl hodinové cestě do kopce k chatě s těmi těžkými batohy jsme byli konečně na místě…. Po hození věci do obrovského pokoje jsme se přemístili do společenské místnosti a pili horký čaj…. Po nějaké té chvilce přišel Jarda a říká „Zahrajeme si takovou hru která je podobná RISKUJ“…. Rozdělili jsme se do 3 týmů a začali hrát….hráli jsme zhruba do 22:00 a pak jsme šli nahoru si ještě povídat což se nelíbilo spícím lidem tak jsme byli vyhozeni dolů do společenské místnosti….po chvíli jsme šli spát.

Sobota: Ráno vstával každý jak chtěl…. Zhruba v 11:00 jsme dostali oznámení že se bude něco hrát…. tak nám Jarda vysvětlil pravidla a co máme dělat….měli jsme co nejrychleji rozdělat oheň na sněhu a uvařit vodu v hrnci…samozřejmě že to bez pomoci chemikálií nešlo rozdělat…. Poté byl udělán oběd….po obědě byla asi hodinka volna na vytrávení a pak společná hra „Po stopách yettiho“….týmy vyházeli podle hry z pátku a tak můj tým šel jako 2….. cesta byla docela dlouhá, ale v dobré společnosti se to krátí ….když došel i poslední tým což jsme byli my tak jsme se vydali okruhem zpět….přišli jsme už za tmy asi v 7:00 kdy se měla podávat slavnostní večere….slavnostní večere bylo trošku později…. Když jsme seděli všichni u toho stolu a jedli tu slavnostní večeři ke které byl řízek s bramborovým salátem všichni mlaskali a asi jim to chutnalo ….po slavnostní večeři se připravil stromek a přinesly se dárky….pak jsme si je všichni rozbalili a byli samou radostí bez sebe ….pak šli někteří spát a ty co nešli tak šli dolů a zpívali v doprovodu kytary …pak se šlo spát

Neděle: Ráno zase každý vstával jak chtěl…k snídani byla vánočka a ovoce….a pomalu jsme se uchylovali k  balení svých batohů….. když už bylo všude uklizeno a batohy byly zabalené tak jsme se šli najíst….po jídle jsme měli hodinu pauzu a pomalu jsme vyráželi dolů na vlak…..vlak přijel docela brzo a cesta byla zase dlouhá ….po příjezdu byli všichni zmožení a tak nasedli ke svým rodičům do auta a odjeli domů…..

Vedoucí akce: Honza "Jeňýk" Rubeš
    Fotky

Osadní Vánoce na Tomance 2009 Osadní Vánoce na Tomance 2009 Osadní Vánoce na Tomance 2009 Osadní Vánoce na Tomance 2009 Osadní Vánoce na Tomance 2009 Osadní Vánoce na Tomance 2009 Osadní Vánoce na Tomance 2009 Osadní Vánoce na Tomance 2009 Osadní Vánoce na Tomance 2009 Osadní Vánoce na Tomance 2009 Osadní Vánoce na Tomance 2009 Osadní Vánoce na Tomance 2009 Osadní Vánoce na Tomance 2009 Osadní Vánoce na Tomance 2009 Osadní Vánoce na Tomance 2009 Osadní Vánoce na Tomance 2009 Osadní Vánoce na Tomance 2009 Osadní Vánoce na Tomance 2009 Osadní Vánoce na Tomance 2009 Osadní Vánoce na Tomance 2009 Osadní Vánoce na Tomance 2009 Osadní Vánoce na Tomance 2009 Osadní Vánoce na Tomance 2009 Osadní Vánoce na Tomance 2009 Osadní Vánoce na Tomance 2009 Osadní Vánoce na Tomance 2009 Osadní Vánoce na Tomance 2009